Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Jasińska Joanna (ekonomia)
(1)
Orlik Teresa
(1)
Pięta Jan (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Czas wolny od pracy
(1)
Fizykoterapia
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Odpoczynek
(1)
Organizacje
(1)
Służba zdrowia
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 507-541.
Dla studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych.
Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania zmianami w organizacjach. Wskazuje ona także, że zmiany zachodzące we współczesnych organizacjach wymagają skutecznych rozwiązań i umiejętności sprawnego zarządzania. Aby zmierzyć się z XXI wiekiem, trzeba zrozumieć stałość zmian i zaakceptować towarzyszącą im niepewność. To z kolei wymaga opanowania nowych reguł i nowego sposobu myślenia. "Stare zasady" nie wystarczą, aby zrozumieć procesy gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości. Publikacja adresowana jest do studentów studiów wyższych, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych z szeroko pojętej dziedziny zarządzania i dziedzin pokrewnych. Opracowanie stanowi źródło wiedzy teoretycznej dla pracowników i praktyków zarządzania (menedżerów) ochrony zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 53,87 zł
Książka
W koszyku
Fizjoterapia chorych na mukowiscydozę / Teresa Orlik. - Nowy Dwór Mazowiecki : Wydawnictwo Frel, cop. 2014. - 202 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 187-189.
Dla chorych i ich rodzin oraz dla fizjoterapeutów i lekarzy.
Pierwszy tego typu podręcznik w Polsce! Doskonałe wsparcie w codziennej fizjoterapii chorych na mukowiscydozę.Publikacja Fizjoterapia chorych na mukowiscydozę adresowana jest przede wszystkim do chorych i ich rodzin, ale, biorąc pod uwagę rozszerzony zakres omawianych zagadnień, może stanowić również źródło informacji dla fizjoterapeutów i lekarzy.W podręczniku przedstawiono nowoczesne techniki oczyszczania oskrzeli i ogólne zasady stosowania fizjoterapii oparte na wieloletnim doświadczeniu autorki i interdyscyplinarnego zespołu zajmującego się leczeniem chorych na mukowiscydozę w Instytucie Matki i Dziecka oraz zalecenia Polskiego Towarzystwa Mukowiscydozy, Międzynarodowej Grupy Fizjoterapeutów (International Physiotherapy Group for Cystic Fibrosis - IPG/CF), Brytyjskiego Towarzystwa Pulmonologicznego i Australijskiego Towarzystwa Pulmonologicznego.Poradnik składa się z dwóch części. Część pierwsza zawiera wiedzę teoretyczną, obejmującą informacje, które powinny pomóc w zrozumieniu znaczenia fizjoterapii dla chorych na mukowiscydozę i dlaczego w takiej a nie innej formie powinna być stosowana. Część druga odnosi się głównie do codziennej praktyki. Zawarte są w niej proste wskazówki, na co zwracać uwagę i jak stosować fizjoterapię w różnych okresach życia człowieka. Każdy okres opisany jest oddzielnie, dlatego rodzice i chorzy mogą skoncentrować się tylko na rozdziałach najbardziej ich interesujących, szczegółowo opisujących metodykę wykonywania techniki drenażowej w danym okresie życia.Książka polecana przez Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą.
Rozdział 1 Rola fizjoterapii w leczeniu mukowiscydozy * 1.1. Co to jest mukowiscydoza? * 1.2. Cele fizjoterapii * Rozdział 2 Terapia inhalacyjna * 2.1. Efektywność inhalacji * 2.2. Metody rozpylania środków leczniczych * 2.2.1. Inhalacje za pomocą sprężonego powietrza * 2.2.2. Inhalacje za pomocą ultradźwięków * 2.2.3. Inhalacje za pomocą technologii MESH * 2.3. Procedury łączenia terapii inhalacyjnej z drenażem oskrzeli * 2.3.1. Oczyszczenie oskrzeli * 2.3.2. Depozycja leku w płucach * 2.4. Zastosowanie filtra do inhalacji * 2.5. Ustnik czy maseczka? * 2.6. Higiena inhalatorów * 2.6.1. Prawidłowa praca nebulizatorów * 2.6.2. Ryzyko zakażenia bakteryjnego * 2.6.3. Jak dbać o higienę inhalatorów * Rozdział 3 Metody drenażowe * 3.1. Czynniki umożliwiające ewakuację wydzieliny z oskrzeli * 3.1.1. Rozluźnienie i oderwanie wydzieliny * 3.1.2. Przesunięcie wydzieliny * 3.1.3. Wykrztuszenie wydzieliny * 3.2. Techniki drenażowe stosowane w mukowiscydozie * 3.2.1. Drenaż ułożeniowy * 3.2.2. Drenaż zmodyfikowany * 3.2.3. Technika natężonego wydechu * 3.2.4. Technika aktywnego cyklu oddechowego * 3.2.5. Drenaż autogeniczny (Autogenic Drainage – AD) * 3.2.6. Drenaż autogeniczny wspomagany (Assisted Autogenic Drainage – AAD) * 3.2.7. Technika podwyższonego ciśnienia wydechowego (Positive Expiratory Pressure – PEP) * 3.2.8. Technika zmiennego ciśnienia oskrzelowego (PEP oscylacyjny) * 3.2.9. Technika wysokiej częstotliwości wibracji klatki piersiowej (kamizelka The Vest) * 3.3. Drenaż oskrzeli w czasie upałów * Rozdział 4 Ćwiczenia fizyczne * 4.1. Znaczenie wysiłku fizycznego dla chorych na mukowiscydozę * 4.2. Formy wysiłku fizycznego * 4.2.1. Ćwiczenia poprawiające wydolność fizyczną * 4.2.2. Trening siłowy * 4.2.3. Ćwiczenia wspomagające drenaż oskrzeli * 4.2.4. Ćwiczenia korekcyjne * 4.2.5. Ćwiczenia poprawiające ruchomość klatki piersiowej * 4.2.6. Ćwiczenia oddechowe * 4.2.7. Niechęć do wysiłku fizycznego * 4.3. Wysiłek fizyczny u chorych z cukrzycą * 4.3.1. Jak wysiłek fizyczny wpływa na poziom cukru we krwi u chorych z cukrzycą? * 4.3.2. Jak zapobiegać hipoglikemii i hiperglikemii wywołanej wysiłkiem? * 4.3.3. Zasady stosowania wysiłku fizycznego u chorych z cukrzycą * Rozdział 5 Edukacja * Część druga * Rozdział 6 Fizjoterapia niemowląt * 6.1. Inhalacje * 6.1.1. Dobór odpowiedniego inhalatora dla niemowlęcia * 6.1.2. Wykonanie zabiegu inhalacyjnego * 6.1.3. Postępowanie po zabiegu inhalacyjnym * 6.1.4. Higiena nebulizatora * 6.2. Oczyszczanie oskrzeli * 6.2.1. Drenaż zmodyfikowany * 6.2.2. Drenaż na piłce * 6.2.3. Drenaż autogeniczny wspomagany (Assisted Autogenic Drainage – AAD) * 6.2.4. Maska PEP * 6.3. Ćwiczenia fizyczne * 6.3.1. Ćwiczenia wspomagające drenaż * 6.3.2. Ćwiczenia poprawiające ruchomość klatki piersiowej * 6.3.3. Ćwiczenia oddechowe * 6.3.4. Ćwiczenia stymulujące prawidłowy rozwój psychoruchowy * 6.4. Edukacja * Rozdział 7 Fizjoterapia dzieci do 3. roku życia * 7.1. Inhalacje * 7.1.1. Jak przestawić dziecko z maseczki na ustnik? * 7.1.2. Wykonanie zabiegu inhalacyjnego * 7.2. Oczyszczanie oskrzeli * 7.2.1. Drenaż zmodyfikowany * 7.2.2. Drenaż autogeniczny wspomagany * 7.2.3. Delikatne uciski podczas leżenia na bokach * 7.3. Ćwiczenia fizyczne * 7.3.1. Ćwiczenia kształtujące wydolność fizyczną * 7.3.2. Ćwiczenia wspomagające drenaż * 7.3.3. Ćwiczenia poprawiające ruchomość klatki piersiowej * 7.3.4. Ćwiczenia oddechowe * 7.4. Edukacja * Rozdział 8 Fizjoterapia dzieci w wieku przedszkolnym (3–6 lat) * 8.1. Inhalacje * 8.2. Oczyszczanie oskrzeli * 8.2.1. Drenaż zmodyfikowany * 8.2.2. Technika natężonego wydechu * 8.2.3. Technika aktywnego cyklu oddechowego * 8.2.4. Drenaż autogeniczny wspomagany * 8.2.5. RC Cornet * 8.2.6. Technika podwyższonego ciśnienia wydechowego (PEP) * 8.3. Ćwiczenia fizyczne * 8.3.1. Ćwiczenia poprawiające wydolność fizyczną * 8.3.2. Ćwiczenia wspomagające drenaż * 8.3.3. Ćwiczenia rozciągające klatkę piersiową * 8.3.4. Ćwiczenia oddechowe * 8.3.5. Ćwiczenia wdechowe * 8.3.6. Ćwiczenia przeponowe * 8.4. Edukacja * Rozdział 9 Fizjoterapia dzieci w wieku szkolnym (7–13 lat) * 9.1. Inhalacje * 9.2. Oczyszczanie oskrzeli * 9.2.1. Technika aktywnego cyklu oddechowego * 9.2.2. Technika natężonego wydechu * 9.2.3. Drenaż autogeniczny wspomagany * 9.2.4. Drenaż autogeniczny * 9.2.5. Technika zmiennego ciśnienia oskrzelowego (PEP oscylacyjny) * 9.3. Ćwiczenia fizyczne * 9.3.1. Ćwiczenia poprawiające wydolność fizyczną * 9.3.2. Ćwiczenia wspomagające drenaż * 9.3.3. Ćwiczenia poprawiające ruchomość klatki piersiowej * 9.3.4. Ćwiczenia oddechowe * 9.4. Edukacja * Rozdział 10 Fizjoterapia chorych w wieku młodzieńczym (14–20 lat) * 10.1. Inhalacje * 10.2. Oczyszczanie oskrzeli * 10.2.1. Technika zmiennego ciśnienia oskrzelowego z zastosowaniem Acapelli lub Fluttera * 10.2.2. Flutter czy Acapella? * 10.2.3. Technika natężonego wydechu * 10.2.4. Technika aktywnego cyklu oddechowego * 10.2.5. Drenaż autogeniczny * 10.3. Ćwiczenia fizyczne * 10.3.1. Ćwiczenia poprawiające wydolność fizyczną * 10.3.2. Trening siłowy (oporowy) * 10.3.3. Ćwiczenia korekcyjne * 10.3.4. Wskazówki dla chorych z cukrzycą * 10.4. Edukacja * Rozdział 11 Fizjoterapia chorych w wieku dorosłym * 11.1. Niepokojące objawy * 11.2. Inhalacje * 11.3. Oczyszczanie oskrzeli * 11.4. Krwioplucie * 11.4.1. Pojedyncze żyłki krwi * 11.4.2. Umiarkowane krwioplucie * 11.4.3. Masywne krwawienie * 11.5. Odma opłucnowa * 11.5.1. Mała odma opłucnowa * 11.5.2. Duża odma opłucnowa * 11.5.3. Fizjoterapia po wyleczeniu odmy opłucnowej * 11.5.4. Aktywność fizyczna po wyleczeniu odmy opłucnowej * 11.6. Przewlekła niewydolność oddechowa * 11.6.1. Tlenoterapia * 11.6.2. Fizjoterapia chorych z niewydolnością oddechową * 11.7. Przeszczepienie płuc * 11.7.1. Przygotowanie do zabiegu operacyjnego * 11.7.2. Fizjoterapia po zabiegu operacyjnym wczesna * 11.7.3. Fizjoterapia po zabiegu operacyjnym późna * 11.8. Fizjoterapia w czasie ciąży * 11.8.1. Techniki oczyszczania oskrzeli * 11.8.2. Ćwiczenia fizyczne w czasie ciąży * 11.8.3. Fizjoterapia po porodzie w wyniku cesarskiego cięcia * 11.8.4. Fizjoterapia w okresie poporodowym * 11.9. Ćwiczenia fizyczne * 11.10. Ćwiczenia oddechowe * 11.11. Edukacja *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika czasu wolnego / Jan Pięta. - Wyd. 3., zaktualizowane. - Nowy Dwór Maz. : Wydawnictwo Frel, cop. 2014. - 278 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [273]-274.
Napisana w sposób czytelny i zrozumiały książka dla tych, którzy wciąż mają za mało czasu wolnego lub też nie mają pomysłu, jak ten czas wypełnić. Autor uczy umiejętności właściwego wypoczynku i organizowania czasu wolnego, przedstawiając jego różne aspekty: terminologiczne, historyczne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne.Celem tej książki jest:zapoznanie czytelników z podstawowymi pojęciami dotyczącymi czasu wolnego i pedagogiki, intencjonalnych i naturalnych środowisk wychowawczych, procesu wychowania i socjalizacji, edukacji ustawicznej, andragogiki i rekreacji;uświadomienie współczesnych problemów związanych z racjonalnym wykorzystaniem czasu wolnego, wymagających pilnych analiz, sugestii i rozwiązań;przygotowanie do umiejętnego i wartościowego zdrowotnie, moralnie i kulturalnie spędzania czasu wolnego i dążenia do uzyskiwania wyższej jakości życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54891 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej